Vyplatí se reklama na Seznamu?

5 tipů, které potřebujete pro efektivní reklamu na Seznamu?

Vyhledávací portál Seznam.cz má stále v České republice co nabídnout. Přehled včerejších přístupů na tento portál a další portály naleznete u nezávislého zdroje na www.netmonitor.cz. Proto jej nelze označit za zbytečný a je třeba se zde prezentovat. Patří mu totiž jasné prvenství mezi českými vyhledávači. Konkurenci má pouze mezi zahraničními vyhledávači, jako je například vyhledávač Google.

 

1. Registrace zdarma v katalogu firem na Firmy.cz

Od 1.4.2014 spouští Seznam.cz nový katalog firem na původní doméně www.firmy.cz. Zcela nový design zobrazených výsledků vyhledávání není to jediné, co Seznam.cz změnil. Hlavní novinkou je to, že firemní zápisy budou nově obsahovat mnoho podrobností a nebude se za ně nic platit. Inzerce v katalogu firem, za kterou jste v minulosti mohli zaplatit i nekolik desítek tisíc Kč, bude nyní zdarma. Tento krok jistě řada firem ocení.

 

2. Souboj s konkurencí v katalogu firem na Firmy.cz

To, že je firemní zápis zdarma spolu ale přináší další novinku. Háček je ale v tom, že se spolu s touto zěnou připravil i nový aukční systém, který bude firmy v jednotlivých oborech upřednostňovat. Tady je třeba hlídat, zda se Vám investice do tohoto boje o první místa v katalogu firem vyplácí. Nejdůležitější je být mezi 3 prvními firmami. Není třeba být nezbytně první! To stojí i podstatně více peněz, ale efekt tomu přímo úměrný není.

Pro výhodu před konkurencí je dobré mít pokud možno profesionální fotografie vašich výrobků, máte-li hezkou recepci nebo sídlo firmy, tak na titulní obrázek umístit právě takovou. Ve výsledku vyhledávání se bude taková fotografie zobrazovat.

Důležitý je také obsah inzerátu. V popisu firmy nesmí chybět často vyhledávané výrazy Vašimi zákazníky. Všechny možné kontakty a vyplněná otvírací doba provozovny zvyšuje důvěryhodnost a také to, že Vaše firma není "mrtvá", je stále aktivní a někdo se o to hezky stará.

Podnikání je bohužel podobné, jako vlastnit ve svém bytě živé květiny. Přestanete-li se o ně starat a zalívat, zahynou. Je ale na Vás, zda květiny budete zalévat sami, nebo Vás to nebaví a přenecháte tuto činnost někomu jinému, kdo ví přesně, jak to dělat. 

 

3. Zaplaťte za slova, která lidé ve Vašem oboru hledají

Největší potenciál na portálu Seznam.cz je v takzvané PPC reklamě (anglicky Pay Per Cklick). V češtině to znamená, že zaplatíte určitou částku za každého potenciálního zákazníka, který klikne na Vaši reklamu a dostane se tak na Vaše webové stránky. Zde je důležité mít nejenom dobrou reklamu a správné vyhledávací výrazy, ale také takzvanou přistávací stránku, kam se zákazník z inzerátu dostane.

Uvedu příklad dobře vytvořené reklamy a přistávací stránky. Prodáváte-li například nábytek a zákazník hledá židle, zobrazí se mu Váš inzerát. On na něj klikne a dostane se na stránku, kde nalezne Váš sortiment židlí. Špatně by bylo, pokud by Vaše reklama směřovala na titulní stránku, kde nabízíte kancelářské stoly, skříně, kontejnery, příslušenství a židle. Zde je větší šance, že zákazník ve vteřině odejde a bude hledat jinde.

Pro správné fungování takové reklamy je tedy velice důležité, aby to, co inzerujete, příchozí zákazník ihned našel.

 

4. Pravidelně hlídejte návratnost investice do Vaší reklamy

V dnešní informační době je naštěstí mnoho nástrojů, jak hlídat návratnost Vaší internetové reklamy. Hlídání návratnosti je u e-shopů velice jednoduché. Zde hlídáte, kolik Vám placené vyhledávací slovo přineslo objednávek a za jaký obrat. Určitými změnami v kódu Vašich stránek tohoto hlídání lze docílit.

Uvedu jednoduchý příklad. Prodáváte-li specifické produkty, například vydáváte pro nevěsty Svatební diář pro plánování svatby a platíte za slova, jako je "svatba" nebo "plánování svatby", po delším čase zjistíte, že slovo "svatba" Vám přineslo 10x méně objednávek, než sousloví "plánování svatby". Tím, že slovo "svatba" využívá pro svoje kampaně větší množství firem, je toto slovo i mnohem dražší. Z toho vyplyne jednoduchý výsledek. Vyhledávací výraz "svatba" zrušit a ponechat pouze "plánování svatby".

 

5. Šanci na Seznamu určitě využijte!

Vaše konkurence jistě nesedí a nečeká, zda jí přijde nějaká zakázka. Pokud reklamu na Seznamu ještě nemají, pak jí časem mít budou. Není to o tom, kam utratit peníze, ale o tom, jak tyto peníze mohou přinést mnohem více objednávek. Finance investované efektivně do internetové reklamy se vždy vrátí. Internetové reklama není bezedná studna, pokud se o to budete pravidelně starat, nebo to přenecháte někomu, kdo se o to starat bude.